Al een paar jaar lopen we met de gedachten om vanuit de New Beetle Club eens naar de Volkswagen fabriek ik Wolfsburg te gaan en om het Volkswagen museum (Autostadt) te bezichtigen. Dit jaar gaat het eindelijk gebeuren!!
Vandaag heb ik contact met de fabriek gehad en zowel de eerste 2 weekenden van September als het laatste weekend van September zouden we terecht kunnen.
De bedoeling is om op vrijdag de fabriek te bezoeken omdat deze dan in productie is en op de zaterdag naar Autostadt te gaan. Eventueel kunnen we vrijdag ook al naar Autostadt, maar ik weet nog niet hoe groot alles is en hoelang alles duurt. Meer informatie hierover komt natuurlijk nog.
Zouden de mensen die graag mee willen kunnen vermelden welke van de 3 weekenden ze wel kunnen ? Ik geef dit dan door en ze gaan dan kijken of er voor dan een engels sprekende gids mee kan (deze is er niet altijd namelijk). Zodra ik weer een terugkoppeling heb van Wolfsburg dan vermeld ik dit hier ook natuurlijk.
Hier wat meer informatie over de prijzen enz. van de VW site
Arrangementen
Het bezoekarrangement biedt 2 varianten; Classic en Premium. Indien u met name geïnteresseerd bent in Autostadt kunnen we u het Bezoekarrangement Classic aanbevelen. U overnacht in het zeer verzorgde Tryp hotel**** op loopafstand van Autostadt. Het Bezoekarrangement Premium bevat een overnachting in het schitterende en fameuze Ritz Carlton hotel***** op het terein van Autostadt zelf. In beide hotels kunt u gratis gebruik maken van sauna- en fitnessfaciliteiten.
Prijzen bezoekarrangementen
Bezoekbelevenis Classic; overnachting en ontbijt in Tryp hotel, 4 sterren, op loopafstand van Autostadt. Standaardarrangement op basis van 2 personen kost van maandag tot en met donderdag 115,- euro p.p. en van vrijdag tot en met zondag zijn de kosten 105- euro p.p.
Bezoekbelevenis Premium; overnachting en ontbijt in het luxe 5 sterren Ritz Carlton Hotel op het Autostadt terrein. Standaardarrangement op basis van 2 personen, prijs op aanvraag bij uw Volkswagendealer.
Beide arrangementen zijn inclusief:
• 1 overnachting met ontbijtbuffet
• Toegang tot Autostadt voor 2 dagen voor 2 personen
• Rondleiding door Autostadt
• Fabrieksbezoek per panoramashuttle (ma t/m do)
Daarnaast is er de mogelijkheid om extra activiteiten te boeken. De beschikbaarheid is wel afhankelijk van de dag van de week en het seizoen.
• Touareg -parcours; obstakels overwinnen in de Volkswagen Touareg (25,- euro p.p.)
• Veiligheidstraining; omgaan met gevaren in het verkeer (25,- euro p.p.)
• Training zuinig rijden; met minder brandstof meer kilometers (15,- euro p.p.)
Heel veel meer informatie dan dit heb ik nog niet, maar omdat ik moet weten wie er mee wil en wanneer iedereen kan plaats ik dit alvast even.
Hopelijk kunnen we met een hele groep heen, want het is echt super gaaf om eens een kijkje in de fabriek te nemen en alle special New Beetles en natuurlijk de overige VW's in Autostadt te bekijken !
Update :
Even een update over Wolfsburg. Het bezoek aan de fabriek kunnen we doen op vrijdag 3 september. Op zaterdag 4 september kunnen we dan Autostadt bezoeken. De fabrieks tour is met een Engels talige gids.
Dit alles op op basis van 25 personen waarvan 20 dubbele en 5 enkele kamers zijn.
1 overnachting + ontbijt
2 daagse groepskaart
Rondleiding fabriek (Engels talig) op vrijdag 3 september om 12:45
Belevingsrondleiding (duurt 2 uur en is Engels talig) om 14:00 uur
Overnachting in het Tryp Hotel Wolfsburg (vier sterren)
Dit kost totaal €88,80 per persoon. (incl. toegang tot Autostadt)
Het zelfde plaatje maar dan in het Hotel Global Inn Wolfsburg (drie sterren)
Dit kost totaal €63,40 per persoon. (incl. toegang tot Autostadt)
Mochten we minder 1 persoons kamers hebben. Dus dat mensen die alleen gaan samen op 1 kamer gaan
mits dit kan natuurlijk en de mensen die alleen zijn dit willen. Dan gaan de kosten nog naar beneden.
Laat spoedig even weten of je wel/niet mee gaat het eerste weekend van september !
Ik kan dan namelijk een reservering doen !
Mocht iedereen zo iets hebben van we willen op donderdag al die kant op omdat de fabriekstour al aan het begin van de middag is dan kan ik nog informeren wat een overnachting extra kost.